otrdiena, 2014. gada 1. aprīlis

Mainīs pilsētas ikdienu pret darbu un dzīvi laukos


Artūrs Lauris
Jauks cilvēks, izpalīdzīgs, saprotošs, lojāls uzņēmumam, ātri apgūst jaunas lietas – tā sevi raksturo cēsnieks Artūrs Lauris. Šoreiz notika tā, ka Artūrs uzrunāja mūs, nevis otrādi, jo viņam ir mērķis, uz kuru viņš neatlaidīgi virzās. Artūrs vēlas no pilsētas pārcelties uz laukiem– izveidot bioloģisko saimniecību, tā lai ar saražoto pietiek pašam un arī pilsētniekiem, smaidot stāsta Artūrs. Šobrīd viņš strādā uzņēmumā SIA „Staļi”, bet, lai pārvākšanās uz laukiem ar ģimeni notiktu raitāk, viņš meklē darbu laukos, pie kāda lauksaimnieka tuvāk savai zemei un topošajai mājvietai, arīdzan, lai gūtu pieredzi lauksaimniecības darbos.

 Artūrs par laukiem, dzīvošanu tur un saimniekošanu stāsta ar lielu entuziasmu un aizrautību. Par pārvākšanos domājis vairāk kā gadu un nu ir izdevība lietas realizēt. Artūra vecākiem, Valmiera – Smiltene šosejas tuvumā, pieder zeme, un 20ha lielu platību viņi ir gatavi dot, lai viņš varētu uzsākt savu saimniekošanu. Jaunajam censonim nāksies visu uzsākt no nulles, jo vietā, kur plānota mājvieta ir vien meliorētas pļavas, aka un elektrības pieslēgums. „Ja tu sāc no nekā, no vienas puses ir vieglāk, jo tu vari izdarīt visu, ko tu pats vēlies. Jā, tas nebūs viegli, bet būs gandarījums par paveikto darbu,” skaidro Artūrs. Lauksaimniecības nozari viņš pētījis ļoti daudz un secina, ka laukos iespējas ir neierobežotas. Tā kā viņš būs mazais lauksaimnieks, uzskata, ka saimniekošanai jābūt elastīgai: „Viena lieta, ko es noteikti mēģināšu, tā ir aitkopība. Otra lieta, ko es vēl varētu darīt, ir tūrisms. Es pieļauju domu, lai to visu pamazām izdarītu, man aizies līdz pat pieciem, sešiem gadiem kamēr es to varēšu uzskatīt par pietiekami nopietnu lietu. Iesākumā tās būs pāris aitas, pāris vagas ar burkāniem, zāles pleķītis teltīm,” savu vīziju ieskicē Artūrs.
Sarunas laikā noprotu, ka ģimene Artūram ir ļoti svarīga. Viņš vairākkārt piemin vecākus, brāli, māsas un, protams, savus mazos bērnus Valtu un Annu, sievu Lauru. Artūrs ļoti priecājas, ka viņa bērniem un sievai arī tīk lauku dzīve, plašums, daba, miers. Viņš stāsta, ka viņam ar sievu ir vienlīdz liels prieks par gaidāmo dzīvi laukos un piebilst: „Galvenais ir tas, ka es pietiekami lielā mērā esmu saslimdinājis arī savu sievu ar laukiem. Viņa jau ir nopirkusi 3 grāmatas par dārza stādīšanu un vienu par viensētu stāstiem.” Arī bērniem ir liels prieks ik reizes doties ciemos pie vecvecākiem uz lauku mājām, jo tur ir plašums, vistas un rukši, kas bērniem raisa interesi. „Aizbraucu uz laukiem padzīvoties un redzi kā bērni uzreiz atraisās,” teic iepriecinātais tēvs.
Citi Artūram jautā: „Laukos pļaut zāli, rakt sniegu?” –„Jā, vēl dod!” smejot saka Artūrs. „Man reāli tas patīk. Tā ir mana sava veida relaksācija, jo tad tu vari palikt ar savām domām viens,” par savu miera ostu stāsta Artūrs. Viņš nav no tiem cilvēkiem, kas atpūtu rod krogos vai klubos, viņam svarīgs ir miers.
Tuvāko mēnešu laikā Artūra plānos ir ģimenes mājas būvniecība ko iecerēts celt pēc dzīvokļa pārdošanas, bet šobrīd galvenais ir atrisināt dzīvošanas jautājumu izvēlētajā saimniecības vietā un darba atrašanu pie kāda vietējā lauksaimnieka. Artūrs apzinās, ka uzsākt savu saimniecību nebūs viegli, taču „ir arī jāsaprot, ka ir neskaitāmi vairāk iespēju baudu gūt no tā visa. Ne visiem tas ir vajadzīgs, bet es esmu konkrēti sapratis, ka man tas ir vajadzīgs.”
Artūrs tic savam sapnim un uz to arī tiecas: „Ir diena, ir nakts un visgaišākā diena ir pēc vistumšākās stundas, tāpēc es arī neatmetu savu cerību.” Artūrs vēlas strādāt pie kāda lauksaimnieka Smiltenes novada vai Beverīnas novada tuvumā, jo zeme atrodas pie šosejas Valmiera/Smiltene pie Blomes pagasta robežas. Tas palīdzēs iegūt zināšanas un pieredzi saimniekošanā, kā arī mājas celtniecība noritēs veiklāk.
Ja vari palīdzēt ar darba piedāvājumiem šajā reģionā, tad vispirms sazinies ar mums, rakstot uz jaunielauki2.0[at]gmail.com

1 komentārs:

  1. Interesanti, vai Artūram izdevās atrast darba vietu, lai piepildītu sapni par dzīvi laukos? Arī es gribu pārdot pilsētas īpašumu, lai pārceltos uz viensētu, tomēr atskaitot attālināto darbu caur internetu nav ticības saviem spēkiem nodrošināt iztiku iekams dārzs nav ierīkots.

    AtbildētDzēst